[email protected] | phone [email protected] | phone
map

Openingstijden

Onze klantenservice is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur t/m 17.00 uur. We zijn dan bereikbaar voor al uw vragen en bieden vrijblijvend advies.

Onze showroom is op afspraak geopend van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur en op zaterdag tussen 8.30 en 12.00 uur.

Op onze showroompagina kunt u eenvoudig een afspraak maken op een tijdstip dat u gelegen komt.  

Offerte

Een offerte aanvragen kan bij KempiQ op 2 manieren.

1. Een offerte aanvragen door de offertebutton bij het product zelf aan te klikken: 

  • U klikt bij het betreffende product op "offerte aanvragen"
  • U vult uw gegevens in 
  • U kunt een opmerking plaatsen in het tekstveld "Reactie"
  • U kunt uw tekening desgewenst uploaden als bijlage bij uw aanvraag
  • U verstuurt de aanvraag

2. Een offerte aanvragen door bij de contactpagina uw aanvraag in te dienen. Eventueel kunt  u uw (bouw)tekening uploaden en mee sturen met de aanvraag.

In een aantal specifieke gevallen is het wenselijk om een offerte aan te vragen:

  • Bij maatwerk.
  • Als het geen los product betreft maar een totaalpakket. Zoals bijvoorbeeld een compleet daksysteem en niet alleen de dakpannen.
  • Bij een groter volume.
  • Bij specifieke productwensen.
  • Als u een bouwtekening in wilt sturen en aan de hand hiervan een compleet materialenpakket samen wilt stellen.

Wij bieden de producten in ons assortiment zo scherp mogelijk aan. Bovendien hanteren we regelmatig kortingsregels en staffelkortingen. Het aanvragen van een offerte voor enkele stuks standaard producten zal geen effect sorteren ten opzichte van de prijzen in de online shop.

Er zijn specifieke gevallen waarbij het wel erg wenselijk is om een offerte op te vragen:

  • U hebt maatwerk nodig
  • U hebt grotere aantallen nodig
  • Uw aanvraag is heel specifiek en veel meer omvattend dan losse producten
  • U wilt compleet ontzorgd worden en alles onder 1 dak brengen
  • U wilt een combinatiedeal waarbij de producten op elkaar afgestemd worden
  • U wilt een compleet element van uw woning aanvragen en alle benodigde producten hiervoor door ons in een offerte voor u op laten nemen
  • U kunt het specifieke product niet vinden

Ja. Dat is precies waar de button "offerte aanvragen" voor bedoeld is. Wij bieden u de mogelijkheid om een compleet pakket aan te vragen om u zo volledig mogelijk te ontzorgen. Aan de hand van uw (bouw)tekening kunnen wij u een offerte aanbieden voor de gewenste elementen van uw woning.

Aan de hand van de (bouw)tekening kunnen wij alle modellen, maten en verhoudingen uitlezen van de verschillende artikelen en elementen. Dit kunnen wij vervolgens verwerken in de offerteaanvraag en/of ons adviesrapport.

Prijzen

Standaard worden onze prijzen inclusief btw weergegeven. Bent u een aannemer en logt u in onder uw zakelijke account? In dat geval worden de prijzen exclusief btw weergegeven.

Als de prijzen onder druk van externe factoren stijgen, dan zal dit ook terug te zien zijn in ons aanbod. Desondanks streven wij zoveel mogelijk naar een vaste prijsstelling.

Door de stijgende energieprijzen, de hoge vraag naar materialen en de extreme tekorten aan bouwmaterialen zijn wij met de prijzen van onze producten sterk afhankelijk van de markt. De bouwwereld voelt elke economische schommeling, wat zich vertaald in een continue prijsschommeling van de bouwmaterialen.

In dit geval adviseren wij u om met ons contact op te nemen. U kunt een offerte aanvraag doen voor de betreffende producten met de bijbehorende gewenste aantallen. Wij zullen uw aanvraag zorgvuldig verwerken en u een passend voorstel doen.

Nee. Door middel van het aanmaken van een zakelijke klantaccount kunt u inloggen in het zakelijke deel van de shop. Hier komt de aannemer in een zakelijke omgeving waarbij een aannemersprovisie van toepassing is op de productprijzen.

Levertijden

De levertijd verschilt per artikel. Dus besteld u meerdere artikelen? Dan kan het zo zijn dat uw bestelling uit verschillende levertijden bestaat. De levertijd die bij het product vermeld staat is in 90% van de gevallen betrouwbaar en dient ter indicatie wanneer u uw product kunt verwachten. Als de levertijden van de verschillende producten uit uw bestelling afwijkend zijn ten opzichte van elkaar, dan kan het zijn dat uw bestelling uit meerdere leveringen zal bestaan. Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op!

Nee. Helaas bevinden we ons in een markt waar diverse externe factoren enorme invloed uitoefenen op de levertijden. Wij doen ons best de levertijden zo actueel mogelijk te houden. Mocht er in uw geval sprake zijn van tijdsdruk, dan adviseren wij u om rechtstreeks contact met ons op te nemen om de actuele levertijd op te vragen.

Bij een order waarin meerdere producten van verschillende leveranciers verwerkt zijn, wordt als levermoment uitgegaan van het product met de langste levertijd. Mocht dit voor u niet goed uit komen, dan kunt u dit tijdens het bestellen in het opmerkingveld bij de winkelmand aangeven. U kunt hierover ook contact met ons opnemen per e-mail of telefonisch.

Een deel van onze collectie is uit voorraad leverbaar. Van deze producten kunnen we de levertijd garanderen en rechtstreeks uit voorraad leveren. De overige producten gaan op bestelling bij onze leveranciers. De levertijd hangt af van hun voorraad en diverse externe factoren.

Bestellingen waarin maatwerkproducten zitten verwerkt hebben geen vaste levertijd. De levertijd van maatwerkproducten is verschillend per leverancier. Neem voor meer informatie voor de levertijd van een maatwerkbestelling altijd contact met ons op!

Als er sprake is van een afwijkende levertijd ten opzichte van de levertijd die in de shop staat weergegeven, zult u hierover geïnformeerd worden. Mocht de afwijkende levertijd voor u tot problemen leiden, neem dan contact met ons op. Zodat we samen tot de beste oplossing kunnen komen.

Bestellen

Ja. Wij richten ons op zowel particulieren als de aannemers voor het leveren van de specialistische bouwmaterialen. Hiermee is KempíQ het adres voor iedereen die Kempisch gaat bouwen of verbouwen.

Jazeker. Aannemers kunnen via een zakelijke account artikelen bestellen bij KempiQ. Wilt u als aannemer een eerste bestelling plaatsen? Neem dan contact met ons op voor zakelijke login gegevens.

Wanneer een order eenmaal geplaatst is, kan deze niet zomaar meer worden veranderd. U kunt contact opnemen met KempíQ om de mogelijke aanpassingen te bespreken. Zodat we samen kunnen kijken in hoeverre de wijzigingen mogelijk zijn.

Doordat we onze bestellingen zo snel mogelijk verwerken, is annulering meestal niet mogelijk. Maar gaat er wat mis bij een bestelling, dan kunt u uiteraard altijd even contact met ons opnemen. Ons advies: Doe dit zo snel mogelijk! Des te groter is de kans, dat we nog iets voor u kunnen betekenen.

Soms zijn wij helaas genoodzaakt om een bestelling te annuleren. De kans is groot dat dit één van de onderstaande redenen heeft:

  • Er is onvoldoende voorraad in onze magazijnen om de bestelling uit te kunnen voeren.
  • Er is niet binnen 14 dagen betaald in de vestiging, nadat u online voor deze betaalwijze hebt gekozen.
  • Er is een bestelling door een wederverkoper geplaatst.

Dat is afhankelijk van het betreffende product. Wij kunnen veel meer leveren dan op de shop staat weergegeven. Wij adviseren u dan ook contact op te nemen en uw vraag bij ons neer te leggen. 

Ja. Dat is geen enkel probleem. Onze showroom biedt voldoende ruimte om u te laten inspireren en uw productkeuze te kunnen bepalen. Uw aannemer kan bij ons een login aanvragen en de door u gewenste producten rechtstreeks bij ons bestellen. 

Betalen

U kunt uw bestelling gemakkelijk en snel betalen door middel van de meest gebruikte betaalmethoden. iDeal is in Nederland de meest gebruikte online betaalmethode, maar u kunt ook kiezen voor Bankoverboeking of Klarna. Voor de beveiligde afhandeling van je betaling maakt KempíQ Kempische Bouwstijl gebruik van de online betaalservice van Mollie.

  • iDeal
  • Bancontact
  • Sofort Banking
  • Bankoverschrijving
  • Klarna
  • Credicard

Met iDEAL kunt u gemakkelijk en veilig de betaling afronden binnen uw eigen vertrouwde bankomgeving. Bij deze betaalwijze wordt de betaling direct afgeschreven.

Onze partner voor achteraf betalen is Klarna Bank AB. Na het bevestigen van de order word u naar Klarna doorgeleid. U kunt hier, na het invullen van de vereiste gegevens, de transactie afronden. Na de factuur-email van KempíQ krijgt u de betaalinformatie van Klarna per email/in de Klarna App. Betaling dient ten allen tijde aan Klarna te geschieden op de door hun vermelde bankrekening.

Bij KempíQ is het mogelijk om te betalen vanuit uw bouwdepot. Het is veilig, makkelijk en het scheelt tijdens de bouw van uw woning veel papierwerk.

 

Wat is een bouwdepot?

Een bouwdepot is een bankrekening bij uw geldverstrekker waarop het geleende bedrag (het hypotheekbedrag) voor de bouw van een nieuwbouwwoning of verbouwing wordt gestort.

 

Hoe werkt betalen via het bouwdepot?

Bij KempíQ bestellen en betalen via het bouwdepot werkt erg eenvoudig. We hebben het in een aantal eenvoudige stappen voor u samengevat.

  • U zoekt de benodigde materialen voor uw project uit in de webshop en kiest bij afrekenen voor de betaalmethode 'Klarna betalen'.
  • Binnen 1 werkdag na ontvangst van uw bestelling sturen we de factuur.
  • De factuur dient u in bij de geldverstrekker waar het bouwdepot is ondergebracht.
  • Vervolgens betaalt u of de geldverstrekker ons direct uit uw bouwdepot.
  • Hierna doen wij de rest en zorgen wij ervoor dat uw bestelling helemaal naar wens wordt afgeleverd.

Een terugbetaling gaat altijd naar precies dezelfde rekening als waar de bestelling vanaf is betaald. Dat betekent dat een terugboeking, als u gebruikmaakt van het herroepingsrecht binnen 14 dagen, na de ontbindingsmededeling binnen 14 op uw bankrekening is terugbetaald. Hierbij is het wel van groot belang dat aan de retourvoorwaarden is voldaan. Als niet aan de retourvoorwaarden is voldaan, kan het voorkomen dat u uw retourbedrag slechts gedeeltelijk of in het uiterste geval in zijn geheel niet terug krijgt. 

We versturen uw factuur per e-mail nadat de complete bestelling is uitgeleverd. De enige uitzondering hierop is betaling via Klarna. In dat geval ontvangt u uw factuur binnen 1 werkdag.

Bezorgen & afhalen

De levering is afhankelijk van het volume van de order. Wij leveren met kleine transportbusjes de standaardorders uit. Als het pallettransport betreft komt het regelmatig voor dat wij per vrachtwagen leveren. In veel gevallen leveren wij bij een volle vracht met grote vrachtwagens met een lengte van 18 meter of langer. Grote vrachtwagens kunnen niet overal probleemloos lossen, maar levering met een kleine vrachtwagen is in veel gevallen wel mogelijk. Woon je bijvoorbeeld in een smalle straat, in een (winkel)centrum of is de toegangsroute slecht toegankelijk, dan is het verstandig dit aan ons kenbaar te maken. Tijdens het afrekenen kun je een opmerking toevoegen aan jouw bestelling.

De levertijd die bij het product vermeld staat is in 90% van de gevallen betrouwbaar. Wilt u meer zekerheid? Vraag dan een offerte aan via de 'offerte aanvragen' button.

Nee, leveringen op de Waddeneilanden zijn niet mogelijk. Lossen op de kade van het vaste land kan wel.

Nee, helaas. Bestellingen geplaatst in onze Nederlandse shop moeten een Nederlands afleveradres hebben. Buitenlandorders zijn alleen mogelijk om af te halen. 

Ja, met uitzondering van de Waddeneilanden. De bijbehorende verzendtarieven zijn afhankelijk van uw order.

Ja. Elk groter volume wat op een pallet verpakt wordt krijgt een statiegeld toeslag per pallet. Elke big bag leveren wij uitsluitend op een pallet in verband met het transport.

Ja. Kies tijdens het bestelproces voor de optie "afhalen" bij de verzendmethode en u wordt geïnformeerd zodra uw order gereed staat om afgehaald te worden. Houdt er rekening mee dat de order bij afhalen voldaan dient te zijn of worden.

Wij leveren onze orders op verschillende manieren aan u uit. Afhankelijk van het gewicht, volume, kwetsbaarheid van het product, snelheid waarmee iets geleverd moet worden, bereikbaarheid van de locatie en het type product zullen wij het transport afstemmen. De meest voorkomende transportmiddelen die ingezet worden zijn:

  • bestelauto
  • bestelbus
  • bakwagen
  • kleine vrachtauto
  • grote vrachtauto met oplegger
  • speciaal vervoer zoals glasauto 

Dat ligt aan de grootte van uw bestelling. Klein(ere) pakketten die via PostNL of DHL bezorgd worden, leveren we uiteraard tot aan de voordeur. Maar pallet- en vrachtwagenleveringen bezorgen we tot aan de stoeprand. Dat betekent dat uw bestelling aan de straatkant wordt uitgeladen door de chauffeur. U moet deze vervolgens zelf naar binnen of naar uw tuin verplaatsen.

Verzending

De kosten voor het bezorgen van uw bestelling kunnen variëren. De hoogte van de verzendtarieven zijn onder andere afhankelijk van het type product, de hoeveelheid en het daarbij behorende transport. Op deze pagina vindt u een overzicht van de meest voorkomende tarieven. 

KempíQ baseert haar verzendkosten onder andere op de afmetingen, volume en het gewicht van artikelen. Grote en zware artikelen zijn moeilijker te transporteren en vragen meer tijd, aandacht en/of ruimte. Dat brengt in veel gevallen extra kosten met zich mee.

In de bevestigingsmail vind u de verwachte leverdatum per artikel, plus (in de meeste gevallen) een trackinglink. Met deze trackinglink kun u uw bestelling grotendeels volgen. Het exacte tijdstip van uw bezorging kunnen we hierbij helaas niet weergeven. Dat komt doordat we met verschillende vervoerders werken die de artikelen vanaf verschillende magazijnen en leveranciers versturen.

Wij vragen een bijdrage in de verzendkosten. De verzendkosten die we voor uw bestelling berekenen, baseren we bijvoorbeeld op het type transport, het verpakkingsmateriaal en eventueel meegeleverde pallets. Maar ook het gewicht en afmeting zijn van invloed. Wij hanteren zoveel mogelijk standaard verzendtarieven. Echter zijn er ook een aantal uitzonderingen. Met name bij de grote, zware artikelen, volumineuze artikelen, kwetsbare artikelen of kostbare artikelen die hierdoor een andere manier van transport vragen, zullen de transportkosten op offertebasis aan u voorgesteld worden.  

Op dit moment werken we helaas nog niet standaard met voorkeuren qua levermomenten. Sommige van onze transporteurs bieden deze optie al wel aan. Zij sturen u een e-mail waarbij u een afleverdag kunt kiezen. Maar ga hier niet voor elk artikel van uit.

Jazeker! U kunt ervoor kiezen om uw bestelling niet thuis te laten bezorgen, maar op een ander adres (bijv. op uw werk of op de plek van het project).

Wij werken met een uitgebreid assortiment en meerdere leveranciers. Daardoor is het mogelijk dat uw bestelling uit meerdere producten van verschillende leveranciers bestaat met verschillende levertijden. Om ervoor te zorgen dat u uw producten zo snel mogelijk in huis heeft kan het zijn dat u te maken krijgt met deelleveringen en verschillende leverdata. 

Retourneren

Ja, dat mag. Als u niet helemaal tevreden bent met uw aankoop kunt u deze binnen 30 dagen retourneren. Daarbij is het belangrijk dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is. We nemen het artikel bij voorkeur terug als het (liefst in de originele verpakking) transportveilig en verzendklaar met de afleverbon wordt teruggestuurd. Mocht dit niet mogelijk zijn dan wordt er wellicht een waardevermindering in rekening gebracht.

  • De retouraanvraag moet binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen bij ons binnen zijn.
  • De retouraanvraag moet volledig en correct ingevuld zijn. Onvolledig of onjuist ingevulde aanvraagformulieren worden niet in behandeling genomen.
  • Producten die speciaal voor u besteld of op maat gemaakt zijn, worden niet retour genomen.
  • De artikelen moeten in originele verpakking, onbeschadigd en ongebruikt retour gestuurd worden.
  • Uitverkoop- en/of opruimingsartikelen worden niet retour genomen.
  • Het artikel behoort nog tot het standaardassortiment van KempíQ.
  • De kosten die verbonden zijn aan het retourneren of omruilen, komen voor uw eigen rekening. U wordt vooraf geïnformeerd over de hoogte van dit bedrag.

Als niet aan de retourvoorwaarden is voldaan, kan het voorkomen dat u uw retourbedrag slechts gedeeltelijk of in het uiterste geval in zijn geheel niet terug krijgt. Dit is iets wat wij graag willen voorkomen. Het is dus voor u van groot belang om ervoor te zorgen dat indien van toepassing een bestelling met zorg wordt geretourneerd. 

Als u een ondeugdelijk product hebt ontvangen, neem dan eerst contact op met KempíQ voordat u een product gaat retourneren. In overleg kunnen wij dan samen met u kijken wat de beste oplossing is. Een product is ondeugdelijk als het bijvoorbeeld niet compleet, beschadigd of kapot is.

Als u niet zorgvuldig met het product of de verpakking van het product omgaat, behoud KempíQ zich het recht voor om een waardevermindering te berekenen.

1. Retourlabel
a. Heb je een pakket ontvangen met daarin een retourlabel? Plak dit label op het pakket, maak het pakket goed dicht en geef je pakket af bij een afgifte punt.
b. Geen retourlabel ontvangen (let op: niet elke leverancier levert een retourlabel mee)? Stuur dan een mail naar KempíQ, dan sturen wij in overleg deze mogelijk toe of komen we samen tot een goede oplossing.

2. Afspraak
Wil je grote artikelen, die met een vrachtwagen geleverd zijn, retourneren? Neem dan telefonisch contact met ons op. We spreken dan een datum met je af en laten de bestelling bij je ophalen. Pallet- en expeditie goederen leveren we tot aan de stoeprand en worden in het geval van een retour dus ook weer op de stoeprand opgehaald. Zorg dat de zending verzendklaar is ingepakt op het moment dat onze transporteur bij je voor de deur staat.

3. In de vestiging
Wil je je bestelling liever in de KempíQ-vestiging terugbrengen? Ook dat kan. Neem in dat geval de originele factuur én de betaalkaart (pinpas of creditcard) waarmee je in de Onlineshop hebt betaald, mee naar de vestiging. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat jouw geld direct op je kaart wordt teruggestort. Is je betaling via PayPal of iDEAL voldaan? Dan ontvang je het bedrag per bank terug.

TIP: Een product terugsturen? Het is slim om dit het liefst verzekerd te doen. Want als de retourzending beschadigd is aangekomen bij KempíQ, moet de consument de verantwoordelijkheid dragen voor de kosten. 

Ja, dat is geen enkel probleem. Hiermee bespaart u retourkosten en heeft u de garantie dat het product in goede staat weer bij ons aankomt. Houdt u er wel rekening mee dat als er met Klarna betaald is, dat dan de schuld aan Klarna nog steeds moet worden voldaan.

Ja, kosten die verbonden zijn aan het retourneren of omruilen, komen voor uw eigen rekening. Indien uw pakket via de gebruikelijke pakketdiensten geretourneerd wordt zijn de retourkosten daarmee bekend. Bij speciaal transport of het ophalen van geleverd bestellingen door onze transportdienst wordt u vooraf geïnformeerd over de hoogte van het retourbedrag.

Dat is afhankelijk van uw bestelling. Per leverancier zijn de retourvoorwaarden verschillend. Als het retouren betreft die per pallettransport retour komen, kunt u ervanuit gaan dat er handlingskosten in rekening worden gebracht. Deze variëren per leverancier tussen de 20-30%. Voor de juiste informatie hierover kunt u het beste vooraf per e-mail of telefonisch contact met ons opnemen. 

Showroom

Onze showroom is alleen te bezoeken op afspraak. Op onze showroompagina kunt u eenvoudig een afspraak inplannen op een moment dat u goed uitkomt. Het is mogelijk een bezoek te plannen van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur of op zaterdag om 8.30 uur of 10.30 uur. Heeft u contact met een aannemer, bent u aannemer of wilt u informatie over het bouwen van een Kempische woning? Bezoek dan vrijblijvend onze showroom in Kesteren om samen na te denken over de bouw van uw droomhuis of het leveren van de benodigde specialistische bouwmaterialen.

Nee, helaas biedt onze showroom ondanks het mooie oppervlak niet voldoende ruimte om alles wat in de shop aangeboden wordt ook in onze showroom te laten zien. De kern van de producten hebben wij echter wel op authentieke wijze gepresenteerd waardoor het voor u ongetwijfeld de moeite waard is om ons inspiratiehuis te bezoeken.

Ja, dat is zeker mogelijk. Wij hebben een digitaal bestelsysteem via onze shop die vrij toegankelijk is en waar u uw gewenste producten meteen in bestelling kunt zetten.

 

Wij kunnen u in onze showroom direct voorzien van deskundig advies. U kunt alle materialen zien en voelen en de showroom zal als een ware een bron van inspiratie zijn. Het bezoek zal bij u vele ideeën oproepen en zaken duidelijk maken. Wij geven u daarnaast inzicht in het bouwproces en het bouwtraject.  

Ja, wij hebben onze showroom volledig ingericht om u de sfeer van de Kempische bouwstijl te laten proeven. De elementaire onderdelen van de Kempische bouwstijl hebben we terug laten komen in de presentatie van de verschillende producten en productgroepen. 

Woning bouwen

Nee, wij bieden naast het leveren van Kempische bouwmaterialen ook de bouw van een complete Kempische woning aan.

Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden, kunt u het beste rechtstreeks telefonisch of per mail, met ons contact opnemen. Op deze manier kunnen wij u een volledige toelichting kunnen geven over het gehele proces.

 

Ja. Wij zijn dé specialist in de Kempische Bouwstijl en hebben door jarenlange ervaring een ruime kennis opgebouwd om u hierin goed van dienst te kunnen zijn. 

Ja. Wij werken met vaste projectleiders die u van het begin tot het eind zullen helpen en ontzorgen waar nodig. Zij staan geheel tot uw dienst tijdens de bouw van uw woning. 

Ja. Elk project werken wij met dezelfde mensen die een wezenlijk onderdeel van de woningbouw moeten realiseren. Hiermee vormen wij al meer dan 15 jaar een hecht team.  

Ja. Wij hebben 2 architecten die de Kempische Bouwstijl tot in de puntjes beheersen. Zij hebben deze kennis opgedaan onder begeleiding van Belgische toparchitecten die meester zijn in deze bouwstijl.

Aannemer

Ja. Wij willen met ons bedrijf de particuliere klant inspireren voor de Kempische Bouwstijl. Wij zien de aannemer als een belangrijke klant om onze bouwmaterialen aan te kunnen leveren.

Ja. Door in te loggen in onze webshop krijgt u de bedragen exclusief btw te zien. Als aannemer krijgt u een aannemersprovisie per order.

Door een zakelijke account aan te vragen via onze site krijgt u toegang tot het aannemersportaal. Zodra wij u als klant goedgekeurd hebben, ontvangt u per mail uw inloggegevens.

Ja, dat is zeker mogelijk. Echter zal KempíQ zijn partners met zorg uitzoeken om hiermee de kwaliteit te kunnen garanderen naar haar klanten die door KempíQ wordt nagestreefd.