map

Contact

Hebt u een vraag over bijvoorbeeld de status van uw bestelling, de offertemogelijkheden, verzendkosten/levertijden of het aanmaken van een account? Kijk dan eens naar de veelgestelde vragen op onze website. In de meeste gevallen vind u hier het antwoord op uw vraag.

KVK-nummer: 83204423

Btw-nummer: NL8627.68.640.B.01

KempíQ

Industrieweg 2-B

4041CR Kesteren

Offerte

1. Een offerte aanvragen kunt u doen door deze button bij het product zelf aan te klikken: 

  • U klikt bij het betreffende product op 'offerte aanvragen'
  • U vult je gegevens in 
  • U kunt een opmerking plaatsen in het tekstveld 'Reactie'
  • U kunt uw tekening desgewenst uploaden als bijlage bij uw aanvraag
  • U verstuurt de aanvraag

2. Een offerte aanvragen kunt u doen door bij de contactpagina uw aanvraag in te dienen en eventueel uw (bouw)tekening te uploaden en mee te sturen met uw aanvraag. 

In een aantal specifieke gevallen is het wenselijk om een offerte aan te vragen:

  • Bij maatwerk
  • Als het geen los product betreft maar een totaalpakket zoals bijvoorbeeld een compleet daksysteem en niet enkel de dakpan
  • Bij een groter volume
  • Bij specifieke productwensen
  • Als u een bouwtekening in wilt sturen en aan de hand hiervan een compleet materialenpakket samen wilt stellen

Wij bieden de producten in ons assortiment zo scherp mogelijk aan. Bovendien hanteren we eens in de zoveel tijd kortingsregels en staffelkortingen. Het aanvragen van een offerte voor enkele stuks standaard producten is niet relevant en zal geen effect sorteren ten opzicht van het aanbod in de online shop. 

Er zijn specifieke gevallen waarbij het wel erg wenselijk is om een offerte op te vragen:

  • U hebt maatwerk nodig
  • U hebt grotere aantallen nodig
  • Uw aanvraag is heel specifiek en veel meer omvattend dan losse producten
  • U wilt compleet ontzorgd worden en alles onder 1 dak brengen
  • U wilt een combinatiedeal waarbij de producten op elkaar afgestemd worden
  • U wilt een compleet element van uw woning aanvragen en alle benodigde producten hiervoor door ons in een offerte voor u op laten nemen
  • U kunt het specifieke product niet vinden

Ja. Dat is het exact waar de button 'offerte aanvragen' voor bedoeld is. Wij bieden u de mogelijkheid om een compleet pakket aan te vragen om u zo volledig mogelijk te ontzorgen. Aan de hand van uw tekening kunnen wij een offerte bieden voor de gewenste elementen van uw woning. 

Aan de hand van deze tekening kunnen wij alle modellen, maten en verhoudingen uitlezen van de verschillende artikelen en elementen die wij vervolgens kunnen verwerken in de offerteaanvraag en/of ons adviesrapport.

Prijzen

Als de prijzen onder druk van een externe factor zullen stijgen, dan zal dit ook terug te zien zijn in ons aanbod. Desondanks streven wij zoveel mogelijk naar een vaste prijsstelling  

Standaard worden onze prijzen incl. btw weergegeven. Bent u een aannemer en logt u in onder uw zakelijke account? in dat geval worden de prijzen excl. btw weergegeven.

Door de stijgende energieprijzen, de hoge vraag naar materialen en de extreme tekorten in de bouw aan materialen zijn wij met de prijzen van onze producten sterk afhankelijk van de markt. De bouw voelt elke economische schommeling, wat zich vertaald in een continue prijsschommeling van de bouwmaterialen. 

In dat geval adviseren wij u om contact op te nemen met ons en een offerte aanvraag te doen voor de betreffende producten met de bijbehorende gewenste aantallen. Wij zullen uw aanvraag zorgvuldig verwerken en u een passend voorstel doen. 

Nee. Door middel van het aanmaken van een klantaccount en hiermee in te loggen op onze shop, komt de aannemer in een zakelijk omgeving waarbij een aannemersprovisie van toepassing is op de productprijzen.

Levertijden

De levertijd verschilt bij ons per artikel. Dus besteld u meerdere artikelen? Dan kan het zo zijn dat uw bestelling uit verschillende levertijden bestaat. De levertijd die bij het product vermeld staat is in 90% van de gevallen betrouwbaar en dient ter indicatie of als exacte data wanneer u uw product kunt verwachten. Als de levertijden tussen de verschillende producten uit uw bestelling afwijkend zijn ten opzichte van elkaar, dan kan het zijn dat uw bestelling uit meerdere leveringen zal bestaan. Wilt u meer informatie? neem dan contact met ons op!

Nee. Helaas bevinden we ons in een markt waar diverse externe factoren enorme invloed uitoefenen op de levertijden. Wij doen ons best de levertijden zo actueel mogelijk te houden maar mocht er in uw geval sprake zijn van tijdsdruk, dan adviseren wij u om rechtstreek contact met ons op te nemen om de actuele levertijd op te vragen.

Bij een order waarin meerdere producten van verschillende leveranciers verwerkt zijn, wordt als levermoment uitgegaan van het product met de langste levertijd. Mocht dit voor u niet goed uit komen, dan kunt u dit tijdens het bestellen in de opmerking bij de winkelmand aangeven of met ons hierover contact opnemen per e-mail of telefonisch. 

Wij hebben een deel van onze collectie op voorraad. Van deze producten kunnen we de levertijd garanderen en rechtstreek uit voorraad leveren. De overige producten gaan op bestelling bij onze leveranciers. De levertijd hangt af van hun voorraad en diverse externe factoren.

Bestellingen waarin maatwerkproducten zitten verwerkt hebben geen vaste levertijd. De levertijd van maatwerkproducten is verschillend per leverancier. Neem bij maatwerkbestellingen altijd contact met ons op!

Als er sprake is van een afwijkende levertijd t.o.v. de levertijd die in de shop staat weergegeven, zult u als klant hierover geïnformeerd worden. Mocht de afwijkende levertijd voor u leiden tot problemen, neem dan contact met ons op zodat we samen de beste oplossing tot de beste oplossing kunnen komen.

Bestellen

Ja. Wij richten ons op zowel de particulieren als de aannemers voor het leveren van de specialistische bouwmaterialen. Hiermee is KempíQ het adres voor iedereen die Kempisch gaat bouwen of verbouwen.

Wanneer een order eenmaal geplaatst is, kan deze niet meer worden veranderd. U kunt contact opnemen met KempíQ om de mogelijke aanpassingen te bespreken zodat we samen kunnen kijken in hoeverre de wijzigingen mogelijk zijn. 

Doordat we onze bestellingen zo snel mogelijk verwerken (zodat deze zo snel mogelijk bij je bezorgd/voor je verzameld kunnen worden), is annulering meestal niet mogelijk. Maar gaat er nou wat mis bij een bestelling, dan kun je uiteraard altijd even contact met ons opnemen. Ons advies: Doe dit zo snel mogelijk! Des te groter is de kans, dat we nog iets voor je kunnen betekenen.

Soms zijn wij helaas genoodzaakt om een bestelling te annuleren. De kans is groot dat dit één van de onderstaande redenen heeft:

  • Er is onvoldoende voorraad in onze magazijnen om de bestelling uit te kunnen voeren.
  • Er is niet binnen 14 dagen betaald in de vestiging, nadat je online voor deze betaalwijze hebt gekozen.
  • Er is een bestelling door een wederverkoper geplaatst.

Dat is afhankelijk van het betreffende product. Wij kunnen veel meer leveren dan op de shop staat weergegeven. Wij adviseren u dan ook contact op te nemen en uw vraag bij ons neer te leggen. 

Ja. Dat is geen enkel probleem. Onze showroom biedt voldoende ruimte om u te laten inspireren en uw productkeuze te kunnen bepalen. Uw aannemer kan een login aanvragen en de door u gewenste producten rechtstreeks bij ons bestellen. 

Betalen

U kunt uw bestelling gemakkelijk en snel betalen door middel van de meest gebruikte betaalmethoden. iDeal is in Nederland de meest gebruikte online betaalmethode, maar u kunt ook kiezen voor Bankoverboeking of Klarna. Voor de beveiligde afhandeling van je betaling maakt KempíQ Kempische Bouwstijl gebruik van de online betaalservice van Mollie.

  • iDeal
  • Bankoverboeking
  • Klarna
  • Paypal

Met iDEAL kun je gemakkelijk en veilig de betaling afronden binnen je eigen vertrouwde bankomgeving. Bij deze betaalwijze wordt je betaling direct afgeschreven.

Onze partner voor achteraf betalen is Klarna Bank AB (Publ). Na het bevestigen van de order word je naar Klarna doorgeleid. Je kunt hier, na het invullen van de vereiste gegevens, de transactie afronden. Na de factuur-email van KempíQ krijg je de betaalinformatie van Klarna per email/in de Klarna App. Betaling dient ten allen tijde aan Klarna te geschieden op de door hun vermelde bankrekening.

Bij KempíQ is het mogelijk om te betalen vanuit uw bouwdepot. Het is veilig, makkelijk en het scheelt tijdens de bouw van uw woning een boel papierwerk.

Wat is een bouwdepot?

Een bouwdepot is een bankrekening bij je geldverstrekker waarop het geleende bedrag (het hypotheekbedrag) voor de bouw van een nieuwbouwwoning of verbouwing wordt gestort.

Hoe werkt betalen via het bouwdepot?

Bij KempíQ bestellen en betalen via het bouwdepot werkt erg eenvoudig. We hebben het in een aantal eenvoudige stappen voor je samengevat.

  1. U zoekt de benodigde materialen voor uw project uit in de webshop en kiest bij afrekenen voor de betaalmethode 'Klarna betalen'. 
  2. Binnen 1 werkdag na ontvangst van uw bestelling sturen we de factuur.
  3. De factuur dient u in bij de geldverstrekker waar het bouwdepot is ondergebracht.
  4. Vervolgens betaalt u of de geldverstrekker ons direct uit uw bouwdepot.
  5. Hierna doen wij de rest en zorgen wij ervoor dat jouw bestelling helemaal naar wens wordt afgeleverd.

Je krijgt je geld op precies dezelfde manier terug als je hebt betaald: dat betekent een terugboeking als je gebruikmaakt van het herroepingsrecht binnen 14 dagen na jouw ontbindingsmededeling op je bankrekening. Hierbij is het wel van groot belang dat aan de retourvoorwaarden is voldaan. Als niet aan de retourvoorwaarden is voldaan, kan het voorkomen dat u uw retourbedrag slechts gedeeltelijk of in het uiterste geval in zijn geheel niet terug krijgt. 

We versturen je factuur per e-mail nadat de complete bestelling is uitgeleverd. De enige uitzondering hierop is betaling via Klarna. In dat geval ontvangt u uw factuur binnen 1 werkdag. 

Bezorgen & afhalen

De levering is afhankelijk van het volume van de order. Wij leveren met kleine transportbusjes de standaardorders uit. Als het pallettransport betreft komt het regelmatig voor dat wij per vrachtwagen leveren. In veel gevallen leveren wij bij een volle vracht met grote vrachtwagens met een lengte van 18 meter of langer. Grote vrachtwagens kunnen niet overal probleemloos lossen, maar levering met een kleine vrachtwagen is in veel gevallen wel mogelijk. Woon je bijvoorbeeld in een smalle straat, in een (winkel)centrum of is de toegangsroute slecht toegankelijk, dan is het verstandig dit aan ons kenbaar te maken. Tijdens het afrekenen kun je een opmerking toevoegen aan jouw bestelling.

De levertijd die bij het product vermeld staat is in 90% van de gevallen betrouwbaar. Wil je meer zekerheid? Vraag dan een offerte aan via de 'offerte aanvragen' button.

Nee, leveringen op de waddeneilanden zijn niet mogelijk. Lossen op de kade van het vaste land kan wel.

Nee, helaas. Bestellingen geplaatst in onze Nederlandse shop moeten een Nederlands afleveradres hebben. Buitenlandorders zijn enkel mogelijk om af te halen. 

Ja, met uitzondering van de waddeneilanden. De bijbehorende verzendtarieven zijn afhankelijk van uw order. 

Ja. Elk groter volume wat op een pallet verpakt wordt krijgt een statiegeld toeslag per pallet. Elke big bag leveren wij uitsluitend op een pallet in verband met het transport. 

Ja. Kies tijdens het bestelproces voor de optie 'afhalen' bij verzendmethode en u wordt geïnformeerd zodra uw order gereed staat om afgehaald te worden. Houdt er rekening mee dat de order bij afhaal voldaan dient te zijn of worden.  

Wij leveren onze order op verschillende manieren aan u uit. Afhankelijk van het gewicht, volume, kwetsbaarheid van het product, snelheid waarmee iets geleverd moet worden, bereikbaarheid van de locatie en type product zullen wij het transport afstemmen. De meest voorkomende transportmiddelen die ingezet worden zijn:

  • bestelauto
  • bestelbus
  • bakwagen
  • kleine vrachtauto
  • grote vrachtauto met oplegger
  • speciaal vervoer zoals glasauto 

Dat ligt aan de grootte van je bestelling. Klein(ere) pakketten die via PostNL of DHL bezorgd worden, leveren we uiteraard tot aan de voordeur. Maar pallet- en vrachtwagenleveringen bezorgen we tot aan de stoeprand. Dat betekent dat jouw bestelling aan de straatkant wordt uitgeladen door de chauffeur. Je moet deze vervolgens zelf naar binnen of naar je tuin verplaatsen.

Verzending

KempíQ baseert haar verzendkosten onder andere op de afmetingen, volume en het gewicht van artikelen. Grote en zware artikelen zijn moeilijker te transporteren en vragen meer tijd, aandacht en/of ruimte. Dat brengt in veel gevallen extra kosten met zich mee.

In de bevestigingsmail vind je de verwachte leverdatum per artikel, plus (in de meeste gevallen) een trackinglink. Met deze trackinglink kun je jouw bestelling grotendeels volgen. Het exacte tijdstip van je bezorging kunnen we hierbij helaas niet weergeven. Dat komt doordat we met verschillende vervoerders werken die de artikelen vanaf verschillende magazijnen en leveranciers versturen.

Wij vragen een bijdrage in de verzendkosten. De verzendkosten die we voor uw bestelling berekenen, baseren we bijvoorbeeld op het type transport, het verpakkingsmateriaal en eventueel meegeleverde pallets. Maar ook het gewicht en afmeting zijn van invloed. Wij hanteren zoveel mogelijk standaard verzendtarieven. Echter zijn er ook een aantal uitzonderingen. Met name bij de grote, zware artikelen, volumineuze artikelen, kwetsbare artikelen of kostbare artikelen die hierdoor een andere manier van transport vragen, zullen de transportkosten op offertebasis aan u voorgesteld worden.  

Op dit moment werken we helaas nog niet standaard met voorkeuren qua levermomenten. Sommige van onze transporteurs bieden deze optie trouwens wel. Zij sturen je een e-mail waarbij je een afleverdag kunt kiezen. Maar ga hier niet voor elk artikel van uit.

Jazeker! Je kunt ervoor kiezen om je bestelling niet thuis te laten bezorgen, maar op een ander adres (bijv. op je werk of op de plek van jouw project).

Wij werken met een uitgebreid assortiment en meerdere leveranciers. Daardoor is het mogelijk dat uw bestelling uit meerdere producten van verschillende leveranciers bestaat met verschillende levertijden. Om ervoor te zorgen dat u uw producten zo snel mogelijk in huis hebt kan het zijn dat u te maken krijgt met deelleveringen en verschillende leverdata. 

Showroom

Onze showroom is enkel te bezoeken op afspraak. U kunt het contactformulier gebruiken om een afspraak te maken of ons per e-mail of telefonisch benaderen om direct een medewerker te spreken waarmee u een afspraak in kunt plannen. Als u per mail of middels het contactformulier een afspraakverzoek indient, dan zal een verkoopadviseur met u contact opnemen om een afspraak in te plannen. 

Nee, helaas biedt onze showroom ondanks het mooie oppervlak niet voldoende ruimte om alles wat in de shop aangeboden wordt ook in onze showroom te laten zien. De kern van de producten hebben wij echter wel op authentieke wijze gepresenteerd waardoor het voor u ongetwijfeld de moeite waard is om ons inspiratiehuis te bezoeken.

Ja, dat is zeker mogelijk. Wij hebben een digitaal bestelsysteem via onze shop die vrij toegankelijk is en waar u uw gewenste producten meteen in bestelling zou kunnen zetten. 

 

Wij kunnen u in onze showroom voorzien van direct deskundig advies. U kunt alle materialen zien en voelen en de showroom zal als een ware bron van inspiratie voor u vele ideeën oproepen en zaken duidelijk maken. Wij geven u daarnaast inzicht in het bouwproces en het bouwtraject.  

Ja, wij hebben onze showroom volledig ingericht om u de sfeer van de Kempische Bouwstijl te laten proeven. De elementaire onderdelen van de Kempische Bouwstijl hebben we terug laten komen in de presentatie van de verschillende producten / productgroepen. 

Retourneren

Ja, dat mag. Als u niet helemaal tevreden bent met uw aankoop kunt u deze binnen 30 dagen retourneren. Daarbij is het wel belangrijk dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is. En we nemen het artikel bij voorkeur terug als het (liefst in de originele verpakking) transportveilig en verzendklaar met de afleverbon wordt teruggestuurd. Mocht dit niet mogelijk zijn dan wordt er wellicht een waardevermindering in rekening gebracht

Uitzonderingen zijn: zie retourvoorwaarden

  • De retouraanvraag moet binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen bij ons binnen zijn
  • De retouraanvraag moet volledig en correct ingevuld zijn. Onvolledig of onjuist ingevulde aanvraagformulieren worden niet in behandeling genomen
  • Producten die speciaal voor u besteld of op maat gemaakt zijn, worden niet retour genomen
  • De artikelen moeten in originele verpakking, onbeschadigd en ongebruikt retour gestuurd worden
  • Uitverkoop- en/of opruimingsartikelen worden niet retour genomen
  • Het artikel behoort nog tot het standaardassortiment van KempíQ
  • De kosten die verbonden zijn aan het retourneren of omruilen, komen voor uw rekening. U wordt vooraf geïnformeerd over de hoogte van dit bedrag.

Als niet aan de retourvoorwaarden is voldaan, kan het voorkomen dat u uw retourbedrag slechts gedeeltelijk of in het uiterste geval in zijn geheel niet terug krijgt. Dit is iets wat wij graag willen voorkomen dus het is voor u van groot belang om ervoor te zorgen dat indien van toepassing een bestelling met zorgt wordt geretourneerd. 

Als u een ondeugdelijk product hebt ontvangen, neem dan eerst contact op met KempíQ voordat u een product gaat retourneren. In overleg kunnen wij dan samen met u kijken wat de beste oplossing is. Een product is ondeugdelijk als het bijvoorbeeld niet compleet, beschadigd of kapot is.

Als u niet zorgvuldig met het product of de verpakking van het product omgaat, behoud KempíQ zich het recht voor om een waardevermindering te berekenen.

1. Retourlabel
a. Heb je een pakket ontvangen met daarin een retourlabel? Plak dit label op het pakket, maak het pakket goed dicht en geef je pakket af bij een afgifte punt.
b. Geen retourlabel ontvangen (let op: niet elke leverancier levert een retourlabel mee)? Stuur dan een mail naar KempíQ, dan sturen wij in overleg deze mogelijk toe of komen we samen tot een goede oplossing.

2. Afspraak
Wil je grote artikelen, die met een vrachtwagen geleverd zijn, retourneren? Neem dan telefonisch contact met ons op. We spreken dan een datum met je af en laten de bestelling bij je ophalen. Pallet- en expeditie goederen leveren we tot aan de stoeprand en worden in het geval van een retour dus ook weer op de stoeprand opgehaald. Zorg dat de zending verzendklaar is ingepakt op het moment dat onze transporteur bij je voor de deur staat.

3. In de vestiging
Wil je je bestelling liever in de KempíQ-vestiging terugbrengen? Ook dat kan. Neem in dat geval de originele factuur én de betaalkaart (pinpas of creditcard) waarmee je in de Onlineshop hebt betaald, mee naar de vestiging. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat jouw geld direct op je kaart wordt teruggestort. Is je betaling via PayPal of iDEAL voldaan? Dan ontvang je het bedrag per bank terug.

TIP: Een product terugsturen? Het is slim om dit het liefst verzekerd te doen. Want als de retourzending beschadigd is aangekomen bij KempíQ, moet de consument de verantwoordelijkheid dragen voor de kosten. 

Ja, dat is geen enkel probleem. Hiermee bespaart u ook de retourkosten en hebt u de garantie dat het product in goede staat weer bij ons aankomt. Houdt u er wel rekening mee dat als er met Klarna betaald is, dan moet de schuld aan Klarna nog steeds worden voldaan.

Ja, De kosten die verbonden zijn aan het retourneren of omruilen, komen voor uw rekening. Indien uw pakket via de gebruikelijke pakketdiensten geretourneerd wordt zijn de retourkosten daarmee bekend. Bij speciaal transport of het ophalen van geleverd bestellingen door onze transportdienst wordt u vooraf geïnformeerd over de hoogte van het retourbedrag.

Dat is afhankelijk van uw bestelling. Per leverancier zijn de retourvoorwaarden verschillend. Als het retouren betreft die per pallettransport retour komen, kunt u ervanuit gaan dat er handlingskosten in rekening worden gebracht. Deze variëren per leverancier tussen de 20-30%. Voor de juiste informatie hierover kunt u het beste vooraf per e-mail of telefonisch contact met ons opnemen. 

Woning bouwen

Nee, wij bieden naast het leveren van materialen ook de bouw van een complete Kempische woning.

Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden, kunt u het beste rechtstreek met ons contact opnemen telefonisch of per mail zodat wij u een volledige toelichting kunnen geven over het gehele proces.

 

Ja. Wij zijn dé specialist in de Kempische Bouwstijl en hebben door jarenlange ervaring een ruime kennis opgebouwd om u hierin goed van dienst te kunnen zijn. 

Ja. Wij werken met vaste projectleiders die u van begin tot eind zullen helpen en ontzorgen waar nodig. Zij staan geheel tot uw dienst tijden de bouw van uw woning. 

Ja. Elke project werken wij met dezelfde mensen die een wezenlijk onderdeel van de woningbouw moeten realiseren. Hiermee vormen wij al meer dan 15 jaar een hecht team.  

Ja. Wij hebben 2 architecten die de Kempische Bouwstijl tot in de puntjes beheersen. Zij hebben deze kennis opgedaan onder begeleiding van Belgische toparchitecten die meester zijn in deze bouwstijl.

Aannemer

Ja. Wij willen met ons bedrijf de particuliere klant inspireren voor de Kempische Bouwstijl. Wij zien de aannemer als een belangrijke klant om onze bouwmaterialen te kunnen leveren.

Ja. Door in te loggen in onze webshop krijgt u de bedragen excl. btw te zien. Als aannemer krijgt u een aannemersprovisie per order. 

Door een zakelijk account aan te vragen via onze site krijgt u toegang tot het aannemersportaal. Zodra wij u als klant goedgekeurd hebben, ontvangt u per mail uw inloggegevens. 

Ja, dat is zeker mogelijk. Echter zal KempíQ zijn partners met zorg uitzoeken om hiermee de kwaliteit te kunnen garanderen naar haar klanten die door KempíQ wordt nagestreefd.